Genel Sekreter, Enstitü idari teşkilatının en üst makamıdır ve bu teşkilatın çalışmalarında, denetiminde ve kontrolünde Rektöre karşı sorumludur.
Genel Sekreter, idari yapılanmaya ait görevleriyle birlikte, kendisi, daire başkanlıkları ve bağlı birimleri aracılığı ile aşağıdaki görevleri de yerine getirir:
Enstitü Senatosu ile Enstitü Yönetim Kurulunda oylamaya katılmaksızın raportörlük görevi yapmak, bu kurullarda alınan karaların yazılması, korunması ve saklanmasını sağlamak. Enstitü Senatosu ile Enstitü Yönetim Kurulu kararlarının Enstitüye bağlı birimlere iletmek.
Enstitü İdari Teşkilatında bulunan birimlerin düzenli, verimli ve koordineli bir şekilde çalışmasını sağlamak,
Enstitü idari yapılanmasında yapılacak görevlendirmeler hakkında Rektöre öneride bulunmak,
Kanun, tüzük ve yönetmelikler çerçevesinde Yönetim Kurulu, Senato ve Rektör tarafından verilen görevleri yapmak ve/veya bağlı birimleri aracılığıyla yaptırmak,
Rektörlük ve Genel Sekreterlik Makamının kurum içi ve kurum dışı yazışmalarının yürütülmesini sağlamak,
Enstitümüze Gelen-Giden evrakların takip edilmesini, korunmasını ve saklanmasını sağlamak,
Enstitünün yıllık bütçe çalışmalarını yürütmek ve bununla ilgili Daire Başkanlıklarını koordine etmek.